Продавець kid-auto.com.ua розвиває свій бізнес на Prom.ua 10 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Bigl.ua — приведет к покупке
Кошик
2149 відгуків
0 (800) 33-21-26
+380 (67) 570-98-80
+380 (50) 470-00-69
Дитячі товари і запчастини до них від Kid Auto™
Кошик

Розміри велосипедних покришок

Розміри велосипедних покришок

Яка покришка підходить, до якого краю?

Страшенну кількість розмірів велосипедних покришок існує на сьогоднішній день в світі. Ще більше ускладнює справу те, що на зорі велостроения в кожній країні, що виробляє велосипеди розробили свою власну систему позначень розмірів і маркування покришок. Це призвело до того, що одна і та ж за розмірами покришка в різних країнах відома під різними маркуваннями. Більш того, покришки різного розміру, які не взаємозамінні, часто мають однакову маркування, якщо вони виготовлялися різними виробниками!

Традиційна система маркування.

Традиційна система позначень базується на вимірюванні зовнішнього діаметра покришки. Цей розмір звичайно виражається в дюймах (26", 27" і т. д.) або міліметрах (650, 700 і т. д.).

На жаль, еволюція ободів і покришок призвела до того, що ця маркування втратила зв'язок з дійсним діаметром. Ось як це вийшло. Почнемо з популярних в 30х роках важких і товстих покришок 26х2.125, які до цих пір використовуються в "пляжних велосипедах". Зовнішній діаметр такого колеса дуже близький до 26". Однак багатьом велосипедистам не подобалися такі колеса, і вони хотіли мати щось більш швидкісний і легке. Промисловість відгукнулася виробництвом більш легких і вузьких покришок, придатних на той самий обід, позначаються 26х1.75.

Хоча такі покришки і продовжували називатися "26ти-дюймовими", насправді вони мали діаметр 25 5/8", а не 26". Пізніше той же розмір обода використовували піонери гірського велосипеда з західного узбережжя, який нині є стандартом для гірського велосипеда. Ринок диктував свої умови виробникам, і тепер можна купити покришку шириною всього 25 міліметрів для обода "розміру 26"". Хоча справжній зовнішній діаметр колеса дорівнює в цьому випадку 24 7/8".

Друге число або літерний код у традиційній системі позначає ширину покришки. (26x1.75, 27x1 1/4, 650B, 700C тощо).

Одно чи "нуль сімдесят п'ять" трьом чвертям?

Зверніть увагу на те, що в традиційній дюймової системі ширина покришки може позначається як десяткової дробом (26x1.75), так і простий (26x1 3/4). Хоча позначення ширини в математичному сенсі рівні, вони відносяться до покришкам різного розміру, які не взаємозамінні! Ця обставина часто призводить до придбання покришки не того розміру неспеціалістами.

Я сформулював "правило Брауна для розміру покришок", яке свідчить:

Якщо дві покришки промарковані математично рівними числами, але одне з них виражена десяткової дробом, а інше простий, то такі дві покришки не будуть взаємозамінними.

Неправдивість маркування.

Конкуренція на ринку часто призводить до того, що виробники неточно вказують ширину покришок. Подивимося, як це робиться. Припустимо, що Ви продаєте на ринку покришки високого рівня 700-25. Природно Ви вивчаєте каталоги і рекламу, щоб знайти наилегчайшие покришки цього розміру. Якщо, наприклад, компанії Pepsi Tire і Coke Tire виготовляють покришки за однаковою технологією і однакової якості, але компанія Pepsi промаркирует покришку шириною 24 мм як 700-25, вона буде важити менше, ніж чесно промаркована 700-25 покришка компанії Coke. Такий прийом дасть компанії Pepsi перевагу. У відповідь компанія Coke випустить ще більш легку покришку 700-23, промаркировав її 700-25.

Такий сценарій конкурентної боротьби переважав у 70-х і 80-х роках. Ситуація настільки ускладнилася, що тверезий підхід нарешті запанував, і зараз є чітка тенденція точно вказувати справжні розміри.

Система маркування ISO (ETRTO).

ISO (International Organization for Standardization) - Міжнародна організація стандартизації розробила універсальну систему позначень розмірів покришок, щоб виключити плутанину. У минулому ця система бала відома як "ETRTO", розроблена вона була однойменною організацією. ETRTO – European Tyre and Rim Technical Organization (Європейська технічна організація обідді і покришкам).

Позначення розміру по ISO складається з двох чисел:

Перше число – це ширина шини (обода) в міліметрах. Дійсна ширина покришки може відрізнятися від вказаної в залежності від того, на ободі якої ширини вона буде встановлена. Ободи вимірюються між фланцями.

Друге число – посадковий діаметр обода в міліметрах. Це дуже важливий розмір. Він визначає взаємозамінність покришок. Якщо це число у обода і покришки збігається, то ця покришка підходить до даного краю.

Наприклад, 700х20 шосейна шина в системі ISO позначається 20-622; гібридна покришка 700х38 буде позначатися 38-622. Із-за розходження в ширині, можливо, вони і не є ідеальною парою для заміни, але до будь-якого краю, до якого підходить покришка 20-622, підійде і покришка 38-622.

Наступні дві таблиці дають відповідність між традиційними позначеннями і посадковим розміром по ISO. (Таблиці наводяться зі скороченнями та доповнені деякими велосипедами виробництва країн колишнього СРСР. Як видно з таблиці, навіть однаково промарковані покришки можуть бути взаємозамінними, якщо були виготовлені в різних країнах.

Традиційна система, прості дроби дюйми.

Позначення

I. S. O.
(mm)

Велосипеди

36" 787 Одноколесные велосипеди (юнициклы)
32" 686 Одноколесные велосипеди (юнициклы)
29" 622 Маркетингова маркування для широких і "зубастих" покришок XX-622 (700C)
28 x 1 5/8 x 1 1/4 622 Північно європейське позначення шин 266 мм (700 C)
28х1 3/4 622 Росія. Всі дорожні велосипеди. ("Україна", "Мінськ" і т. д.) 40-622
28х1 1/2 635 Варіант дорожнього велосипеда США.
28х1 1/2 622 Росія. Всі дорожні велосипеди. ("Україна", "Мінськ" і т. д.) 38-622
27x anything крім "27.5 (27 five)"
та 609 мм
630 Шосейні велосипеди США старого типу.
27x1 1/4 622 Росія. "Турист" 32-622
26x1 (650C) 571 Тріатлон, маленькі шосейні велосипеди.
26x1 1/4 597 Старі спортивні та клубні англійські велосипеди.
26x1 1/4 590 Росія: "Діана", "Прима", "Віраж" 32-590
26x1 3/8 (E. A. 3) 590 Американські тришвидкісні і дитячі 10-ти швидкісні. Росія: "Діана", "Прима", "Віраж" 35-590
26x1 1/2 (650B) 584 Французькі дорожні, велосипеди для туризму з вантажем, тандеми, деякі Ролі (U. S.) & старі гірські Schwinn
26x1 3/4 (S-7) 571 Дорожні Schwinn
24x1 520 Шосейні колеса для маленьких гонщиків; переднє Terry
24x1 1/4 547 Дитячі англійські і Schwinn
24x1 1/2 533 Росія: "Салют", "Альтаїр", "Эрви", "Орлятко", "Эрелюкас", "Ластівка", "Крегждуте" 37-533
24x1 3/8 (S-5) 547 Легкі дитячі Schwinn
24x1 3/8 (E-5) 540 Англійські дитячі, більшість інвалідних колясок
20x1 1/4 445 Росія: "Школяр" 30-445
20x1 3/4 406 Росія: "Тиса-2", "Крос", "Кама", "Десна" 40-406
20x1 3/4 419 Дитячий Schwinn
12 1/2x2 1/4 205 Дитячі на "дутиках". Росія: "КВД" 56-205

Традиційна система, десяткові дроби дюйми.

Розмір I. S. O.
(mm)
Велосипеди
29" 622 Маркетингова маркування для широких і "зубастих" покришок XX-622 (700C)
28xXX (десятковий дріб) Деякі німецькі виробники використовують це нестандартне позначення для покришок 622 (700С)
27.5 xXX 584 Маркетингова маркування для широких і "зубастих" покришок XX-584. Тспользуется на деяких гірських велосипедах
26x1.00 до 2.3 559 Більшість гірських велосипедів. Росія: старі мотовелосипеди 48-559 (26x2)
26x1.25 (rare) 599 Дуже старі американські легкі велосипеди
26x1.375 599 Дуже старі американські легкі велосипеди
24x1.5 до 24x2.125 507 Дитячі гірські. Росія: "Салют", "Альтаїр", "Эрви"
20x1.5 - 20x2.125 406 Більшість BMX, дитячі, складаються. Росія: "Тиса-2", "Крос", "КАМА", "ДЕСНА" та інші складні
16 x 1 3/8 349 Складні велосипеди Бромптон (Brompton)

Традиційна система, метрична. Французькі розміри.

У Французькій системі перше число являє собою номінальний (зовнішній) діаметр, за яким слідує буква визначає ширину: "A" – вузькі, "D" - широкі. Літерний код тепер не має ніякого зв'язку з шириною покришки, оскільки вузькі покришки часто виготовляються для ободів спочатку призначених для широких покришок. Так розмір 700С спочатку був широким розміром, але тепер існує дуже вузькі покришки 700С, у яких фактичний діаметр всього 660 мм

Розмір I. S. O.
(mm)
Велосипеди
700 A 642 Давно не використовується
700 B 635 Дорожні родстери (roadsters)
700 C 622 Дорожні велосипеди, гібриди, шосейна клинчерная гума. Росія. "Турист". 700 С – 32 (32-622), "Україна" 700 С – 40 (40-622)
700 D 587 Старий розмір на деяких моделях GT.
650 A 590 Французька версія 26 x 1 3/8; Італійські гоночні велосипеди для маленьких гонщиків. Росія: "Діана", "Прима", "Віраж". 650 А – 35 (35-590)
650 B 584 Французькі дорожні, велосипеди для туризму з вантажем, тандеми, деякі Ролі (U. S.) & старі гірські Schwinn
650 C 571 Тріатлон
600 A 540 Європейські дитячі шосейні, більшість інвалідних колясок
550 A 490 Європейські дитячі шосейні
500 A 440 Європейські дитячі складні
450 A 390 Європейські дитячі
400 A 340 Європейські дитячі

Таблиця відповідності I. S. O.

I. S. O.
(mm)
Традиційні позначення
787 36"
686 32"
635 28 x 1 1/2
630 27 x будь-яке число, США, крім 27 five (27.5) і 609 мм
622 700 C, Росія: 28х1 3/4, 28x1 1/2, 27x1 1/4 (37-622, 40-622, 32-622)
599 26 x 1.25, x 1.375
597 26 x 1 1/4, 26 x 1 3/8 (S-6)
590 26 x 1 3/8 (E. A. 3), 650 A, Росія: 26x1 1/4 (32-590)
587 700 D
584 650B, 26 x 1 1/2, "27 five" (27.5)
571 26 x 1, 26 x 1 3/4, 650 C
559 26 x 1.00 x 2.125, Росія: 26x1 3/4, 26 x 2 (40-559, 48-559)
547 24 x 1 1/4, 24 x 1 3/8 (S-5)
540 24 x 1 1/8, 24 x 1 3/8 (E. 5), 600 A
533 Росія: 24x1 1/2
520 24 x 1, 24 x 1 1/8
507 24 x 1.5 - x 2.125, Росія: 24 x 2 (47-507)
490 550 A
457 22 x 1.75; x 2.125
451 20 x 1 1/8; x 1 1/4; x 1 3/8
445 Росія: 20x1 1/4 (30-445)
440 500 A
419 20 x 1 3/4
406 20 x 1.5 - x 2.125, Росія: 20x1 3/4 (40-406)
349 16 x 1 3/8 (Складаний Бромптон)

 

Більшість цієї інформації взято з книги John Allen "Sutherland's Handbook for Bycicle Mechanics" – біблії велотехнологии. У ній наведено більш повні версії цих таблиць.

Міркування щодо вибору ширини.

Хоча і можна використовувати практично будь-яку комбінацію покришка-обід, у якій збігаються посадочні розміри, з практичної точки зору нерозумно, щоб ширина покришки значно відрізнялася від ширини обода.

Якщо одягнути дуже вузьку покришку на широкий обід, ви ризикуєте отримати часті проколи і пошкодити обід при їзді по не ідеальним дорогам.

Якщо використовувати дуже широкі покришки на вузькому ободі, то боковини покришки можуть легко пошкодитися. Така комбінація до того ж призводить до поганої керованості, особливо на низьких швидкостях. На жаль, з метою економії ваги на сучасних гірських велосипедах використовуються надзвичайно вузькі обіддя. Такі обіддя дуже погано підходять до широким покришкам, якщо тільки покришки не накачувати дуже сильно, що в свою чергу призводить до надмірного навантаження на боковини обода. При цьому втрачається сенс широких покришок – це їх мале робочий тиск.

Нижче слід таблиця рекомендацій по вибору ширини покришки і обода, складена Georg Boeger.

Які шини підходять до якого обода (всі розміри в міліметрах)
  Ширина покришки (ISO)

Внутрішня ширина ободу

18 20 23 25 28 32 35 37 40 44 47 50 54 57
13 Так Так Так Так                    
15     Так Так Так Так                
17       Так Так Так Так Так            
19         Так Так Так Так Так Так        
21             Так Так Так Так Так Так    
23                 Так Так Так Так    
25                   Так Так Так Так Так

GMS і WTB

GMS — Global Measuring System (з англ. «Глобальна система вимірювання»). Існуючі стандарти для вимірювання розмірів накачаної шини не враховують різницю в глибині протектора. Щоб вирішити цю проблему і дати можливість більш точно порівняти характеристики покришок, компанія WTB представила свій стандарт виміру — GMS.

Стандарт складається з двох чисел в міліметрах: перше характеризує ширину основи покришки; друга — ширину зовнішньої частини покришки, виміряну поверх протектора. Виміри проводяться на ободі з внутрішньою шириною 20 мм, і покришці, накачаної до 60 psi і після 24−годинної витримки.

До того ж до розмірів основи і зовнішньої ширини по протектору, вказується допустимий тиск шин, основні характеристики протектора і його контактної зони.

Трубки

Шини-однотрубки найчастіше використовуються для велогонок. У однотрубок немає боковин. При їх виробництві кінці цілісної трубки покришки з'єднуються один з одним, утворюючи тор. Тому іноді трубчасту шину називають «замкнутої» (англ. «sew-up»). Однотрубка підходить тільки до спеціального обода, на який кріпиться за допомогою спеціального клею.

Відомо 6 різних розмірів однотрубок, але лише 2 з них дійшли до наших днів.

  • Полноразмерные трубки подходят к ободам того же диаметра, что и клинчерные покрышки 622 мм (700c). Этот размер иногда указывается как «28 дюймов» или «700». Также, путаницу вносит обозначение «27 дюймов», которое устарело и сейчас не применяется, но его можно встретить в старой велосипедной литературе. В отличие от трубок, у обычных клинчерных покрышек существует заметная разница между размером «700c» и «27 дюймов». Если вдруг где-то встречается упоминание размера трубок «27 дюймов», то имеется в виду полноразмерный вариант, использующийся в большинстве гоночных велосипедов.
  • Трубки «26 дюймів» або «650». Вони менше повнорозмірних і зазвичай використовуються в тайм-тріалі або для трекових лідируючих мотоциклів.
  • Трубки «24 дюйма», «22 дюйма», «20 дюймів» і «18 дюймів» використовувалися, в основному, для дитячих гоночних велосипедів, але в наші дні вже не зустрічаються.
Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner